maanantai 27. helmikuuta 2012

Ajatuksia sosiaalisesta mediasta

Blogini lukija on lähettänyt minulle seuraavanlaisen viestin:

"Hei Altti! Kiitokset erinomaisesta blogista, sitä on kiva lukea! Olet käsittääkseni sosiaalisen median asiantuntija, joten olisi kiva kuulla ajatuksiasi aiheen ympäriltä."


Kiitoksia palautteesta! Sosiaalinen media onkin ollut viime vuosina vahvasti tapetilla. Nähdäkseni globaali kehitys on johtanut siihen, että erilaisilla innovatiivisilla ratkaisuilla yritykset voivat tuoda lisäarvoa asiakkaalle hyödyntämällä sosiaalista mediaa riippumatta markkinoiden rakenteellisesta kehityksestä pitkässä juoksussa.

Tulosjohteinen strategia korostaa monella yrityksellä brändäyksen merkitystä osana kommunikaatiokeskeisen yhteiskunnan pirstoutumista sosiaalisten verkostojen kentäksi.  Yrityksen tulostavoitteista puolestaan riippuu, miten sosiaalisen median innovaatiot suhteutuvat yrityksen strategiaan ja brändin kehittämiseen.

Erilaiset sosiaalisen median innovaatiot osana yritysstrategiaa tukevat brändin eheyttä ja yrityksen visiota, kun strategiassa otetaan huomioon kohderyhmän sosiaalinen konvergenssi eikä puututa intertekstuaalisiin konteksteihin. Kuitenkaan tärkeintä ei ole itse sisältö, vaan se, että osaa tuottaa uskottavan kuuloista jargonia.


3 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kirjoituksesi sai minut pohtimaan, kuinka suuri osa sosiaalisella medialla on postmodernin yhteiskuntamme sanoittajana tulevaisuuden parinmuodostuksessa sekä perheiden muodustumisessa ja määrittelyssä?

      Poista